Rozbudowa Nabrzeża Indyjskiego w porcie w Gdyni

 W ramach rozbudowy infrastruktury portowej, w Porcie Gdynia zrealizowano inwestycję polegającą na rozszerzeniu Nabrzeża Indyjskiego. Celem przedsięwzięcia było zwiększenie zdolności przeładunkowej oraz możliwość przyjmowania większych jednostek pływających, co istotnie wpłynie na konkurencyjność i operacyjność portu.

Zakres prac Aarsleff sp. z o.o.

  • Wykonanie ściany kombinowanej z:

    • 155 stalowych rur o długości 25,5 m

    • 314 grodzic stalowych o długości 24 m

  • Budowa nowej linii nabrzeża, przesuniętej o 4 metry w głąb basenu portowego względem obecnej infrastruktury

  • Wykonanie tzw. stanowiska dalbowego — kluczowego odcinka zrealizowanego w ograniczonym czasie, w samym środku nowo powstającej linii nabrzeża.

Firma Aarsleff Sp. z o.o., reprezentowana przez kierownika robót Bartosza Czubalę, odpowiadała za kompleksowe wykonanie prac hydrotechnicznych w ramach inwestycji:

  • Realizacja robót palowych i pogrążania grodzic stalowych z wykorzystaniem różnych technik,

  • Koordynacja logistyczna prac w trudnych warunkach czasowych i przestrzennych,

  • Wykorzystanie własnych jednostek pływających oraz specjalistycznego sprzętu, umożliwiającego pracę z wysoką precyzją,

  • Wsparcie projektowe oraz techniczne przy planowaniu i realizacji strategicznych odcinków.

Dzięki doświadczeniu zespołu Aarsleff i odpowiedniemu zapleczu technicznemu, możliwa była sprawna realizacja robót w newralgicznych punktach inwestycji, mimo rygorystycznych ograniczeń wynikających z harmonogramu portowego.

przebudowa-nabrzeza-1
przebudowa-nabrzeza-2
przebudowa-nabrzeza-4
przebudowa-nabrzeza-3