
29-letni duński inżynier budownictwa Per Aarsleff zrezygnował z bezpiecznej państwowej posady. Za pożyczone z ubezpieczenia na życie od swojego ojca 10 tys. koron duńskich zakupił koparkę, wynajął dwie dodatkowe i zajął się wydobyciem węgla brunatnego w Fasterholt w środkowej Jutlandii.

Pomimo ogólnego spowolnienia gospodarczego, lata 70. były bardzo pracowitym okresem dla Aarsleff. Istniało duże zapotrzebowanie na palowanie, a Aarsleff wbijał pale dla projektów na dużą skalę - łącznie około 10 000 metrów bieżących pali.

Firma zaczyna być notowana na giełdzie w Kopenhadze; rozpoczyna się okres ekspansji międzynarodowej.

Aarsleff jest jednym z partnerów konsorcjum, które odpowiadało za budowę mostu w latach 1988 -1998. Jest to pierwszy projekt o tak dużej skali w historii firmy, jego łączna wartość wynosi prawie 3 miliardy euro

Aarsleff kupuje fabrykę pali prefabrykowanych Centrum Pæle A/S w Danii; w późniejszych latach nabywa również fabryki w Szwecji, Wielkiej Brytanii i Polsce, stając się liderem tej technologii w Europie.

Aarsleff zdobył doświadczenie w elektryfikacji kolei, a dział palowania już niedługo później był bardzo zajęty wbijaniem pali dla duńskiej sieci kolejowej. Specjalnie opracowane palownice trafiły następnie do Hiszpanii, Niemiec i Polski. Oprócz fabryki pali Centrum w Danii, Aarsleff Ground Engineering posiada obecnie fabryki pali zlokalizowane w Wielkiej Brytanii, Szwecji, Niemczech i Polsce. Grupa Aarsleff jest największym producentem pali w Europie Północnej.
- Veile, Dania
- Newark, Wielka Brytania
- Kutno, Polska
- Kollandda, Szewcja
- Germaringen, Niemcy

Aarsleff zakłada swoją spółkę w Polsce Aarsleff sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.

Otwarcie Mostu nad Wielkim Bełtem w Danii, który połączył wyspy Zelandia (Korsør) i Fionia (Nyborg). Aarsleff był jednym z partnerów konsorcjum, które odpowiadało za budowę mostu w latach 1988 -1998. Jest to pierwszy projekt o tak dużej skali w historii firmy, jego łączna wartość wynosi prawie 3 miliardy euro.

Oddanie do użytku mostu między Danią i Szwecją; most nad cieśniną Sund łączący Kopenhagę z Malmö jest najdłuższym mostem na świecie łączącym dwa państwa; połączenie składa się z mostu o długości 7845 m, sztucznej wyspy o długości 4055 m i tunelu o długości 3510 m. Aarsleff był jednym z kluczowych partnerów tego przedsięwzięcia o wartości sięgającej 5 miliardów euro.

Nagroda NODIG AWARD 2002 za najlepszy bezwykopowy projekt na świecie. Nagroda przyznana przez ISTT, czyli Międzynarodowego Stowarzyszenia Technik Bezwykopowych,

Uruchomienie wybudowanej przez Aarsleff farmy wiatrowej Nysted Offshore Wind Farm (Rødsand) o mocy 166 MW, która do 2007 r. była największym tego typu przedsięwzięciem na świecie. Od tego czasu firma konsekwentnie buduje swoją pozycję w sektorze energetyki wiatrowej i zgromadziła solidne know how. W 2012 r. Aarsleff, w konsorcjum z Bilfinger Berger Ingenieurbau, zrealizował największy obecnie projekt elektrowni wiatrowej na morzu (London Array) o mocy 630 MW.

Zakończenie wykonania robót palowych dla mostu drogowego przez Wisłę w Toruniu - największego mostu łukowego w Polsce i jednego z największych w Europie o rozpiętości przęseł 2 x 270m. Prace rozpoczęte w roku 2008.

Zakończenie budowy fundamentów Stadionu Narodowego w Warszawie - pierwszy bardzo duży projekt palowy w budownictwie kubaturowym w Polsce. Prace rozpoczęte w roku 2008.

Zakończenie wykonania fundamentów estakady E w ciągu południowej obwodnicy Gdańska – najdłuższego obiektu mostowego w Polsce. Prace rozpoczęte w roku 2009.

Zakończenie wykonania robót palowych dla mostu drogowego przez Wisłę w Toruniu - największego mostu łukowego w Polsce i jednego z największych w Europie o rozpiętości przęseł 2 x 270m. Prace rozpoczęte w 2010 roku.

Zakończenie budowy dwóch staw nawigacyjnych na dojściu do portu w Świnoujściu – najdalej wysuniętej w morze trwałej konstrukcji w Polsce. Prace rozpoczęte w 2010 roku.

Czechy, Praga, Palmovka (pierwsza duża realizacja poza granicami Polski).

POW Warszawa, start budowy mostu na Wiśle.

Połączenie firm AARSLEFF Sp. z o.o. i Per Aarsleff Polska Sp. z o.o.. Proces oficjalnie został zakończony 31 stycznia 2019 roku. Połączenie to było następstwem projektu unowocześniania marki we wszystkich krajach, w których działają firmy z Grupy Per Aarsleff, a fuzja ta umożliwia szersze działania we własnym zakresie bez udziału podwykonawców, co powoduje, że spółka staje się bardziej konkurencyjna na rynku. Rozpoczęcie prac w roku 2018.

Rozbudowa Portu w Świnoujsciu. Był to kolejny duży projekt hydrotechniczny AARSLEFF.

Obchody 25lecia AARSLEFF w Polsce. Zakończenie prac kafarowych podczas realizacji przekopu Mierzei Wiślanej.

Rozbudowa Fabryki Vestas w Szczecinie.